úterý 17. března 2015

El Gaucho

Příspěvek poněkud gaučový, neboť máme březen, a tak za kamna vlezem...

František začíná ve svém čtvrtém měsíci souboje s gravitací, které s sice prohrává, ale porážky bere s nadhledem a grácií. Je to hoch velmi hodný a způsobný, v noci nás budí jenom někdy (většinou si vybere tu část noci, kdy se spí nejlépe) a přes den pospává a sbírá síly. Je o něco málo větší než Lukáš v jeho věku, jsme vážně zvědavi, kam až poroste. 

František bojuje s gravitací I.: Prostě takhle zvednu hlavu a je to.

František bojuje s gravitací II.: Dyť říkám, nic to není.

František bojuje s gravitací III.: Sakra, proč mi jí pořád někdo připlácává na gauč?

Lukáš má několik vášní - první z nich jsou animované filmy. Velikánem světové kinematografie je momentálně v našem domě Krteček (konkrétně Krtek a zápalky je zřejmě nejlepší film všech dob) a v těsném závěsu za Krtkem pochodují polští přátelé Bolek a Lolek. Hned po filmovém nadšení následuje vášeň pro fotografii. Lukáš fotí všechno, co se hýbe. A vlastně i to, co se nehýbe... Pokud bych měl zmínit nejoblíbenější hračky, těmi je kopice dřevěných odřezků od kamaráda Michala, ze které stavíme parníky, domy a mosty. Ale mnohem, mnohem oblíbenější je tzv. Nejsvatější Trojice, takto klacík (funkce a název neznámý), nůž (dřevěný, aby se nepořezal) a hlavně ČEPICE. Tu prostě miluje a nebojí se to přiznat.


Lukyho tvorba: fotím tátu...

...fotím i Lolka. Nebo tohle je Bolek?
 
Lukyho Sv. Trojice - zleva: nůž, klacík a ČEPICE


Pochopitelně Lukáš už velmi pěkně mluví, ačkoli má jisté potíže s přesnou artikulací. "Mami, mám tě hád!", je vcelku běžné vyjádření. Popravdě pro Lukáše jsou téměř všichni lidé ještě tak trochu cizinci a tak sem tam musíme s Pavlou zaskočit ve funkci překladatelů. Zdá se, že Lukáš má i speciální talent pro hru s (českým) jazykem, spočívající v tom, že sice všechna písmenka požadovaného slova odříká, ale s jejich pořadím si hlavu zas tolik neláme. Posledním novotvarem v této oblasti je oblíbená pochutina - KEPUČ.

Rohlík a KEPUČ, to je ňaminka.

S jarem přišel i požadavek a mírné zkrácení vlasového porostu. Ale to bychom to nebyli my, abychom i tuto disciplínu nevzali pěkně zgruntu. Nejprve Pavla ošmikala mě. Ačkoli jsem se dožadoval přístupu alá Postřižiny (žádal jsem 5 mm), vzala mi to asi na 15mm.

Později se dostal na řadu Lukáš. Náš malý hoch, který tráví celé dny v lesní školce, na mrazu a větru, okusován lesní zvěří, mlácen po hlavě klacky od spolužáků, pochopitelně potřeboval zakrácení spíše symbolické.  

Jarní sestřih fáze 0 - výchozí stav po zimě.

Doplněk k předchozímu záběru - tady ještě všichni září spokojeností.
 
Lukáš: "Mami, mami, co jsi mi to udělala?"
Pavla v duchu odpovídá: "Bože, já jsem taková... Co jsem mu to udělala?"
 
Ale jó, já to dám!

Komisař Kojak pátrá a zasahuje.

Vcelku se máme pěkně a fajn! A už se těšíme, až budeme moct být víc venku, nežli na tom gauči.

1 komentář:

  1. Vy jste tak všichni krásní, že vás asi přihlásim do nějaké MISS, třeba jsko MISS rodina nebo tak něco! Chci se přijet podívat na Františka, tak jestli vám to nevadí, tak mě pozvěte!

    OdpovědětVymazat